Ziua mult asteptata, 13 septembrie a sosit. In formula aproape completa, echipa noastra FirpeApa, avea sa se reuneasca pe lacul Lazuri 5 pentru o partida de 48h pe sectorul B. Avand in vedere faptul ca eram aproape toti membrii echipei am decis sa facem si un mini concurs bazat pe cantitate. Am tras la sorti standurile de pescuit si mie imi revenise standul B5, un stand pe care l-am urmarit in fiecare zi sa vad cum evolueaza. Se pare ca era un stand favorit in primul rand pentru ca se prinsese destul de mult peste pe el si in al doilea rand adancimile acestuia se aflau de la 2m pana la aproape 3,8m. Un lucru foarte bun pentru momentele zilei cand pestele nu colaboreaza si vrei sa il cauti pe diferite adancimi.

Strategia partidei gandita din timp de acasa presupunea in mare parte pescuit la boiles-uri tari dar si pe alocuri la solubile, in functie de cum raspundea pestele. Cantitatea de nada pe care credeam o voi folosi era de 5kg dintre care 1kg de boilies-uri solubile si 4kg de boilies-uri tari. Pe langa asta si 1kg de nada umeda pe post de pasta solubila pentru un plus de atractivitate.

Ajuns pe Lazuri mi-am dat seama imediat ca cineva se ocupa foarte mult si bine de aceste lacuri, in special lacul 5 pe care urma sa ne instalam. Se vede ca administratia isi da silinta sa faca ceva frumos si planurile pe viitor suna foarte bine. Ramane sa vedem cum vor evolua lucrurile dar sper ca si noi pescarii, sa apreciem lucrurile bine facute 🙂

Imediat cum am ajuns pe standul B5 am descarcat toate bagajele si masina am dus-o in parcarea supravegheata video. Fiecare stand este si el supravegheat video asa ca nu veti avea emotii cand lasati bagajele si toate cele nesupravegheate. M-am grabit sa instalez lansetele pentru ca fiind pe prima data pe lac am vrut sa sondez putin in fata sa vad daca gasesc ceva interesant.

Chiar si asa administratia iti ofera informatii despre locul pe care pescuiesti si locurile pe care crapul le prefera pentru a se hrani. Aveam de gand sa urmez aceste sfaturi dar sa si incerc propria strategie, sa vedem care va da roade mai bine.

Am pregatit monturile si am pus firul in clips pentru ca se poate pescui pana aproape de mijlocul lacului adica in jur de maxim 90m. In acest fel noaptea nu aveam emotii ca montura mea trece de baliza care desparte cele doua sectoare de pescuit.
Monturile folosite au fost monturi clasice cu plumb pierdut sau elicopter. Am folosit fluorocarbon Amnesia de 25lbs cu lungimea forfacului de aproximativ 20cm si carlige marimea 4 si 6. La capatul carligului am folosit boilies tare de 20mm sau solubil de 24mm. In unele cazuri am folosit si o boaba de porumb flotant pe langa bila pentru a face un mic contrast de culoare.

In prima seara nu prea am avut activitate avand doua trasaturi care nu s-au finalizat cu drill. Doar un ciortan de aproximativ 800gr. In ziua urmatoare am avut doua drill-uri rapide cu doi ciortani de pana intr-un kg. Pe sectorul B pestele nu s-a hranit asa cum ma asteptam, mai ales pe standul meu care era destul de bun. Pe sectorul A s-au prins destul de multi pesti in primele 24h asa ca eram sigur ca va veni si randul nostru.

In jurul orei 2 dimineata sunt trezit din somn de statia pe care abia am auzit-o, fiind destul de obosit. Era un peste frumos pe care l-am simtit imediat. Drill-ul a fost unul destul de rapid insa pestele foarte bataios, mai ales in apropierea pontonului. In cele din urma il aduc pe salteaua de primire, imi fac cateva poze si apoi evident a urmat cantarirea.
A fost un moment superb cand am vazut ca pe cantar scria 21,16kg insa tara cantarului nu era facuta, asa ca a trebuit sa mai scad 2kg, greutatea sling-ului. Deci aveam un peste superb de 19,16kg. Imi crescuse moralul si deja ma pregateam de o noapte alba. Mustaciosul a fost atras de o bila tare de 20mm squid cu fructe de padure si o boaba de porumb flotant galbena.

Din pacate nu a fost chiar o noapte alba ci mai degraba o noapte cu somn adanc. Nu am mai avut trasaturi. La ora 12 urma sa se finalizeze concursul si acest peste ma propulsa pe locul 1, alt moment de bucurie. Asa a fost, am iesit castigator. Colegii nu au mai putut sta pana la finalul partidei asa ca urma sa mai am vreo 5 ore de pescuit.

Am schimbat iar lansetele, am nadit si m-am pus pe asteptat trasaturi. Dupa aproape doua ore, unul din senzori o ia razna. Aveam in drill un peste maricel care m-a plimbat pana in standul vecin dar pana la urma reusesc sa il pun pe saltea. Avea sa fie un crap de 16,4kg, peste care cred ca parea sa fie ‘Gurmandul’, unul din crapii care se prinde destul de des pe lac.

Dupa eliberare ma pregatesc sa strang si plec de pe Lazuri 5 cu o impresie foarte buna si cu siguranta o sa revenim. Poate data viitoare o sa avem mai multe trasaturi dar totusi, pentru prima partida pe un lac nou, un crap de 19kg si unul de 16kg, eu zic ca este chiar bine :).

Va doresc fire intinse si doborarea recordurilor personale!