A sosit momentul unui weekend destinat pescuitului asa ca in perioada 21-23 iunie am rezervat pontonul 4 de la Moara Vlasiei 2 pentru o partida de pescuit de 48 de ore. Urmarind prognoza meteo se anunta o perioada caniculara asa ca obligatoriu in bagaj am incarcat umbrela, multa gheata, bere rece si nu in ultimul rand diferite protectii impotriva insectelor cu care sigur urma sa ne “luptam” pe malul lacului.

Ajuns pe stand si cautand informatii despre ziua care tocmai se terminase am aflat ca, din pacate, pestele nu a cooperat. Motivele le stim cu totii: vremea caniculara, diferente mari de presiune atmosferica si probabil pur si simplu lipsa apetitului pestelui.
Strategia partidei fusese stabilita cu cateva zile, nerabdatori fiind sa prindem cat mai multi crapi frumosi de MV2.

Am stabilit un pescuit cu 4 lansete, doua dintre acestea urmau sa fie lansate undeva pana in 80m iar celelalte doua, cat mai departe in larg. Pentru lansetele din apropierea noastra am hotarat sa nadim cu spombul un amestec de bile si ceva seminte iar pentru celelalte din larg, nadit strict cu boilies-uri cu scopul de a cauta pestele mai mare. In imaginea de mai sus se vede o cochilie de scoica scoasa la una din lansetele din larg. Deci putem spune ca pe MV2 crapii se hranesc si cu scoici. Nu am vazut pana acum, intr-o balta, o scoica mai mare ca aceasta.

Ca si momeala de carlig am ales boilies-uri solubile si tari, de 16mm si 20mm, imbracate in pasta. In cazurile in care bila de la carlig nu se descompunea mai mult de 50%, o lansam din nou dar imbracata in pasta, astfel nu iroseam bila dar in acelasi timp ii spoream atractivitatea cu pasta. Oricum, cam la aproximativ o ora schimbam monturile.
La numai o ora si jumatate dupa ce monturile erau in apa, am prima trasatura. Un drill de exceptie, destul de lung, si in final o superba salonta de 14kg.

O stare de bine deja se simtea in aer si speram numai la astfel de momente. Dupa inca doua ore, o alta prezentare, un crap de 10kg foarte bataios. La fiecare captura am nadit cate un spomb mare plin cu boiliesuri pentru a mentine patul de nada prezent.

Pana in jur de ora 2 dimineata mai avem inca 6 prezentari toate avand peste 9kg.

Urma sa apara si captura partidei, un frumos mustacios avand 16,44kg cu care m-am luptat in jur de 15-20 min. Acesta a fost ademenit de doua bile de 20mm solubile cu aroma de squid cu pruna.

Dupa acesta urmeaza la aproximativ 20 de minute un alt crap, frumos si acesta, care cantarea nu mai putin de 13kg.

Au fost cateva ore minunate cu capturi foarte frumoase. Era aproape ora 2 dimineata si abia mancasem pentru sa fusesem ocupati cu drilluri. Era fix ce ne doream 🙂 Pana la rasarit nu am mai avut trasaturi, doar una in jur de ora 4-5 dimineata, tot un crap in jur de 9-10kg.

Dupa cateva ore de somn, soarele,  cu caldura acestuia ne trezeste pentru o noua zi. Inviorarea nu se putea face mai bine decat cu o nadire, la fel ca si cea de seara, realizata cu cateva spomburi. Amestec de bile si seminte pe lansetele apropiate de noi si pentru cele din larg doar boilies-uri.

Dimineata este una linistita, calduroasa care ne aduce doua capturi de 9kg respectiv 10kg. In jurul orei 13, aducem pe salteaua de primire un mustacios mai maricel de 12,5kg.

La nu mai putin de o ora apare si “fratele sau” de 12,3kg.

Urmeaza cateva ore de canicula care ne-au facut sa ne mutam dupa umbra facuta de salcia din apropierea pontonului. Asteptam cu nerabdare lasarea serii deoarece eram siguri ca vor aparea din nou trasaturile. Asa s-a si intamplat. Au fost mai multi pesti adusi pe salteaua de primire: 12kg, 11.5kg, 9.5kg, 10kg si 8kg.

In jurul orei 21 din nou unul din senzori parca se blocase. Era vorba de un crap care tragea de montura ca un nebun. Drilul este unul foarte placut, de cateva minute bune si aducem in cele din urma un crap superb de 15.2kg.

Dupa acest crap avem inca doua trasaturi insa cu doi mustaciosi putin mai mici, de 8kg respectiv 9kg. Pana a doua zi nu am mai avut trasaturi iar in jurul orei 10 dimineata ne-am apucat sa strangem tabara din cauza caniculei.

O partida de pescuit de aproximativ 40 de ore, foarte buna, avand in vedere conditiile date. Locul ales, P4 a fost un loc foarte bun pe care cu siguranta as mai pescui, daca as avea ocazia.
Monturile folosite au fost monturi simple cu boilies de 16 si 20mm. Pentru lansetele din apropiere am folosit mai mult dimensiunea de 16mm, imbracate cu pasta solubila dar in a doua seara au mers mai bine bile de 20mm pe baza de fishmeal. Lansetele din larg au fost alimentate cu bile de 20mm, in unele cazuri chiar doua de 20mm.
Aromele folosite: squid cu pruna, forest fruit, monstercrab.

In total am avut 19 capturi, cu un total de 213kg si o medie de 11kg. Nu e rau deloc. Inca o data balta MV2 isi arata valoarea.

Sezonul de pescuit este in toi asa ca va doresc fire intinse si doborarea recordurilor personale!