Dupa o lunga pauza am reusit sa imi fac loc in program pentru o partida de pescuit de 24 de ore. Am stabilit perioada ,asa ca tot ce mai ramasese de facut era sa aleg luciul de apa la malul caruia urma sa ma relaxez. Avand in vedere faptul ca la ultima partida, lacul Hermes Peris reusise sa ma invinga, neputand sa aduc pe salteaua de primire nici macar un peste, am hotarat sa imi iau revansa. Am sunat si am rezervat standul 23 pentru 24 de ore.
Pana aici totul a fost destul de usor. Acum trebuia sa pun la punct strategia si modul de abordare al acestei partide. Asa cum am mai mentionat, la ultima confruntare pe care o avusesem cu acest lac, tactica folosita nu daduse rezultate. Trebuia sa ma asigur ca de data asta nu aveam sa repet greselile facute atunci.
Primul lucru pe care l-am schimbat, au fost monturile folosite. Am hotarat sa folosesc monturi simple, legate cu fluorocarbon, nu cu textile, pentru a evita incurcarea monturii la lansare. Stiam ca va trebui sa fortez putin in lansare pentru a putea trimite montura pe malul opus al lacului, si pentru a reduce riscul de a sta cu o montura incurcata in apa, am decis sa folosesc fluorocarbon pentru monturi.
In ceea ce priveste momeala, am ales sa pescuiesc strict la boilies. Am cumparat bile din renumita gama BD Baits, mai exact faimoasele boilies-uri 220V facute de Bogdan Dragan, solubile, de 24 de milimetrii. Pe langa acestea am avut si putina pasta tot din gama BD Baits si un mix de nadire pentru spomb.
Avea sa fie o partida de pescuit speciala. Era pentru prima data cand urma sa fiu insotit de scumpa mea sotie. Avand o pasiune comuna pentru natura si aer curat am decis sa mergem impreuna. Speram numai ca vremea sa tina cu noi astfel incat prima ei experienta pe malul unui carpodrom sa nu fie asociata cu o ploaie torentiala sau o furtuna.
Am ajuns pe lac, am montat lansetele si am inceput sa pregatesc patul de nada cu ajutorul spomb-ului. La fiecare montura lansata, am mai aruncat cateva bile cu cobra. Cat timp eu m-am ocupat de masa pestilor sotia mea a avut grija de masa noastra. Un sfarsit de saptamana perfect. Simteam ca de data asta avantajul este de partea mea. Stiam ca o sa reusesc sa aduc pesti pe saltea. Tot ce ramanea de vazut era greutatea acestora.

  Am avut parte de o seara perfecta de vara. Vreamea calda, un apus superb, culorile dansau printre copacii ce se odihneau pe malul opus. Toata aceasta liniste a fost brusc intrerupta de sunetul intepator al unui avertizor. Firul sarea cu hotarare de pe tambur. Din 3 pasi am fost langa lansete. Am intepat sigur, am mai strans putin frana frontala, am simtit rezistenta la celalalt capat al firului. Nivelul adrenalinei incepuse sa creasca. Firul tensionat taia aerul linistit. Un dril incredibil, plecari spontane, pe scurt, o lupta pe cinste. Cand totul s-a terminat, am asezat pe saltea un super crap comun de 13 kg. “Un peste perfect” asa cum l-a numit sotia mea.

  In timp ce noaptea se aseza deasupra lacului am decis sa improspatez lansetele. Sotia adormise pe patul de pescar sub cerul instelat, asa ca am scos tot “armamentul” din apa , am aruncat cateva rachete pentru a suplimenta patul de nada, am schimbat bilele pe monturi si am relansat.
Linistea nu a durat foarte mult. Unul dintre senzori a inceput sa dea semnale neclare. Nu era o trasatura clasica de crap. De fapt nu imi dadeam seama ce se intampla. La un interval de 6-7 minute, swinger-ul cobora cate putin. In cele din urma am decis sa intep. Nici macar nu se pune problema de dril. Se simtea de parca as fi avut ceva agatat de carlig. In cele din urma, in apropierea pontonului am vazut doua mustati lungi si albe cum ieseau din apa. Se pare ca un pui de somn, pofticios fiind, a dat tarcoale patului meu de nada pana cand a gasit montura.

  Din punctul acesta lucrurile s-au calmat pentru o perioada de timp. Daca pestii se lasau asteptati am decis sa incerc sa surprind cu ajutorul apartului foto, cerul ce se asternea deasupra lacului asemeni unui tablou.

  In timp ce ma tot mutam de colo colo cu trepiedul, la una dintre lansete am avut un atac puternic. Swinger-ul a ramas lipit de lanseta, firul tensionat se desfacea usor de pe tambur. Ajuns langa rodpod, am intepat si batalia a inceput. Pestele acesta era mult mai vioi decat primul. Dupa cateva ture stanga-dreapta care mi-au dat batai de cap, avand in vedere ca se tot strecura printre firele celorlate lansete, am reusit sa aduc in minciog o frumoasa salonta de 9 kg. Un peste foarte frumos.

  Dupa o scurta sesiune foto, am eliberat bravul adversar, am improspatat momeala pe lanseta si am lansat. Somnul incepuse sa isi faca simtita prezenta. De mentionat faptul ca eram dupa o zi destul de incarcata de la birou. Am scos patul afara si m-am asezat sub patura de stele. La cateva minute dupa ce ma facusem comod, swinger-ul lansetei pe care tocmai o lansasem coboara puternic lasand firul moale. Ies rapid de sub sacul de dormit, mulinez, trag lanseta pe spate si simt tensiune. De data aceasta pestele aproape ca a venit singur la mal asa ca drilul nu a fost impresionant. Ce-i drept odata ce a simtit malul rezistenta si incapatanarea pestelui s-au intetit. Atunci cand iesea la suprafata, solzii argintii se vedeau lucind in lumina lunii. Era un comun de 7,5 kg, . Un peste care si-a dorit sa facem o poza impreuna.

  Pot sa spun fara nici un dubiu ca a fost o noapte frumoasa, linistita, cu cateva driluri care mi-au tinut loc de cafea. Am reusit sa aduc pe salteaua de primire un total de 4 pesti, 2 crapi comuni, o salonta si micul mustacios. Bineinteles ca am avut si o ratare in apropierea diminetii, un dril care s-a terminat brusc undeva la 7-8 metrii de mal. Luand in calcul toate astea am avut o partida extraordinara, cu atat mai mult cu cat am avut ocazia sa impartasesc toata aceasta experienta cu sotia mea. Tot ei trebuie sa ii multumesc si pentru pozele de mai sus. La ultima captura chiar a trebuit sa o trezesc din somn. Suntem o echipa fantastica atat acasa cat si pe malul lacului.

Vom revizita cu siguranta lacul Hermes Peris in cautarea marilor capturi si in speranta de a aduce pe salteaua de primire un nou record personal.

Pana atunci echipa Fir pe Apa va ureaza fir intins!